Servizo de axuda no fogar no marco do Sistema para a Autonomía persoal e a Atención á Dependencia (SAAD).
Ofrece un conxunto de atencións ás persoas, en situación de dependencia, no seu domicilio para facilitar o seu desenvolvemento e a permanencia no seu entorno habitual e incrementar a súa autonomía.
Atencións que ofrece
- Atencións de carácter persoal: asistencia para levantarse e deitarse, tarefas de coidado e hixiene persoal, vestiario, apoio na alimentación, apoio para mobilizacións e/ou apoio a persoas afectadas por problemas de incontinencia.
- Atencións de carácter doméstico e da vivenda: limpeza e mantemento básico, compra de alimentos e produtos de uso común, preparación de alimentos e/ou lavado e coidado de roupa e enxoval doméstico.
- Acompañamento persoal na realización doutras actividades necesarias da vida diaria: como apoio en trámites urxentes de carácter administrativo, xudicial, sanitario, etc.
- Atencións de carácter psicosocial e educativo enfocadas ao desenvolvemento das capacidades persoais básicas, á mellora da convivencia, integración na comunidade e mellora da estrutura familiar.
- Servizos de carácter complementario: préstamos de axudas técnicas, podoloxía e/ou perruquería.
Unha vez garantido o nivel básico de atención poderá incorporar ademais actuacións complementarias dos seguintes tipos:
- Actividades de acompañamento, socialización, e desenvolvemento de hábitos saudables.
- Servizo de préstamo de axudas técnicas ou produtos de apoio para persoas en situación de dependencia ou dependencia temporal.
- Adaptacións funcionais do fogar.
- Servizo de podoloxía.
- Servizo de fisioterapia.
- Terapia ocupacional.
O Servizo está suxeito a copagamento por parte da persoa beneficiaria, a contía do mesmo calcularase en función da capacidade económica das persoas dependentes e segundo o recollido na normativa reguladora do servizo.
Quen o pode solicitar?
As persoas que teñan recoñecida a situación de dependencia, e conten coa resolución do Plan Individualizado de Atención (PIA) no que se recolle como recurso asignado o Servicio de Axuda no Fogar así como as condicións de intensidade e copagamento.
Como se realiza a tramitación?
Para realizar o trámite dende o Departamento municipal de Servizos Sociais do concello de Santiago de Compostela, débese pedir CITA PREVIA co/coa profesional de Traballo Social do PASS que corresponda segundo domicilio de residencia.
O día da cita é aconsellable aportar a seguinte documentación necesaria para a súa tramitación.
Documentación
- Solicitude BS022
- DNI/NIE da persoa interesada e dos restantes membros da unidade de convivencia maiores de idade (obrigatoria)
- Tarxeta sanitaria das persoas susceptibles de ser beneficiarias do servizo
- Informe das condición de saúde
- Resolución de discapacidade e/ou dependencia (de selo caso)
- Xustificantes de ingresos económicos de tódolos membros da unidade de convivencia procedentes de salarios, pensións, subsidios e/ou outros bens que posúan, por medio dalgunha da seguinte documentación: xustificante de pensión, prestación, subsidio, nómina, …
- Xustificante de estar en situación de desemprego e de percepción ou non de prestacións, de ser o caso
- Declaración da renda, ou no seu caso certificado negativo de imputacións do IRPF, no caso de non autorizar a súa consulta
- Declaración de patrimonio, no caso de non autorizar a súa consulta, ou xustificante do valor catastral do patrimonio (recibo de IBI), no caso de non autorizar a súa consulta.
- Xustificante do número de conta bancaria, con IBAN e a identificación da persoa titular
- Documentación de representación de ser o caso: Documento de identidade de representante; Acreditación de representación
As solicitudes remitiranse ao servizo de dependencia da Xunta de Galicia, quen unha vez valorada a pertinencia do recurso e elaborado o Plan de Atención Individualizado, incluirá a persoa no Programa de Asignación de Recursos para que dende o concello se proceda ao alta da persoa no servizo.
Data
En prazo